Ik zorg voor een lekker gevoel.
De User Experience (UX) of gebruikservaring op je website is ontzettend belangrijk. Geef je je bezoekers namelijk geen lekker gevoel, dan zijn ze in no-time weer verdwenen. Met de juiste zinnetjes op de juiste plek bouw je vertrouwen op en help je mensen hun doelen te bereiken. Dat werkt gegarandeerd voor je business.
Samenwerken?
Als freelance UX copywriter weet Meneer Octopus als geen ander die kleine tekstjes vorm te geven, waardoor bezoekers blij worden van je website en ook in de toekomst terug blijven komen. Hij heeft vast nog wel een gaatje vrij in z’n agenda om met je samen te werken, zodat ook jij kunt profiteren van:
- een soepelere customer journey
- nóg betere merkbeleving
- meer leads en/of sales
Wat doet een UX copywriter precies?
Een UX copywriter motiveert en begeleidt de bezoekers op je website of app naar de volgende stap. Het liefst met kleine, simpele en duidelijke tekstjes: microcopy. Kleine zinnetjes die de gebruiksvriendelijkheid vergroten en je ondertussen ook heel wat euro’s op kunnen leveren.
Je vindt die copy door je hele website heen. Het gaat om de tekst op of rond je knoppen, je formulieren, je menu … eigenlijk overal waar bezoekers interactie hebben met je website. Dat moet zo soepel mogelijk gaan. En bij voorkeur ook nog een glimlach tevoorschijn toveren.
Inspelen op gevoel en emotie
Goede UX copy speelt in op het gevoel van bezoekers. Dat doe je met je content marketing natuurlijk ook al, maar dat is toch een beetje anders. UX writing draait namelijk om het gevoel van je op bezoekers op een heel specifiek moment.
Voorbeeldje? Oké, komt-ie. Stel, je moet ergens je e-mail invullen om een offerte aan te vragen. Da’s niet prettig, want je weet niet zeker of je daarna gestalkt gaat worden met vervelende spam. Een zinnetje als “Geen zorgen, we bestoken je nooit met irritante nieuwsbrieven” doet dan wonderen.
Meer conversies & betere merkbeleving
Als UX copywriter geeft Meneer Octopus je bezoekers dus vooral een fijn gevoel als ze je website gebruiken. Je snapt wel dat dat meer conversies oplevert. Maar dat niet alleen, het is ook een geweldige manier om klanten te binden met een stukje merkbeleving. En dat levert heel wat meer op!
UX writing gaat namelijk niet zozeer om wat je zegt, maar om hóé je het zegt. Kort en duidelijk is het devies als je mensen wilt sturen, maar met hier en daar een subtiel grapje kun je je stoffige imago ook wat oppoetsen en een stuk toegankelijker overkomen.
Meten = weten
Of de tekst “In je winkelmandje” beter werkt dan “Bestel nu” weten we op voorhand niet zeker. Daarom doe je er goed aan een webanalyse uit te laten voeren en je nieuwe UX copy uitvoerig te testen middels een A/B test. Daarmee brengen we nauwkeurig in kaart hoe je gebruikers erop reageren.
Waarom Meneer Octopus?
Nu vraag je je misschien af: waarom moet ik met Meneer Octopus als freelance of interim UX copywriter samenwerken? Nou, dat legt-ie je graag even uit aan de hand van een aantal bulletpoints:
- flexibeler dan een tekstbureau
- een groot inlevingsvermogen
- een creatief en vlot pennetje (of eigenlijk toetsenbord)
Een UX copywriter voor je website nodig?
Dan moet je dus bij Meneer Octopus wezen. Vul onderstaand formuliertje in of neem op een andere manier contact met ‘m op en ontdek wat-ie als UX copywriter voor jou kan betekenen!