Freelance social media specialist: anders dan anders.

We zitten met z’n allen massaal op Facebook, Instagram en LinkedIn continu door onze tijdlijn heen te scrollen: de uitgelezen kans om onder de aandacht van je doelgroep te komen. Maar dat lukt niet zomaar. Je kunt daarvoor beter een freelance social media specialist als Meneer Octopus inhuren.

Waarom?

Omdat je zelf waarschijnlijk niet de tijd hebt om het goed te doen; het schiet er vaak bij in. Of je beschikt niet over de juiste kennis en creativiteit. En hoewel je het wel leuk vindt, blijven de resultaten vaak ook nog achter. En dat is toch waarom je in eerste instantie überhaupt op social media actief bent, nietwaar?

Slimme marketingstrategie

Nieuwe mensen bereiken, loyaliteit vergroten en on top of mind blijven bij je klanten. Wat je doel ook is, social media vraagt om een slimme marketingstrategie om succesvol te zijn. Doordachte berichten maken het verschil. Meneer Octopus heeft de know-how om die strategie samen met je uit te stippelen, om scherpe posts te bedenken én om ze te maken.

Doe 't anders

Iedereen zit op social media. Ook je concurrenten. Daarom doet Meneer Octopus het graag anders dan anders. Want alleen zo val je tegenwoordig nog op. Hij creëert daarom graag disruptive content en slimme berichten die binden. Met de inzet van advertising als het echt nodig is.

Wil jij ook anders dan anders zijn en opvallen? Niet moeilijk doen, gewoon freelance social media specialist Meneer Octopus inschakelen. Dan profiteer je van:

  • een killer social media strategie
  • een haast oneindige reeks aan ideeën en inhakers
  • en posts met de juiste merkbeleving

Met Meneer Octopus in zee gegaan

klant zakelijk succes academie
klant online marketing agency
klant creative team

Geen werkwijze, maar denkwijze

De werkwijze bij ieder social media bureau is nagenoeg hetzelfde: strategie uitstippelen, content maken, resultaten meten en feestvieren omdat het werkt. Zo ook bij Meneer Octopus. Hij onderscheidt zich niet met zo’n niet-zo-unieke werkwijze, maar wel met een andere denkwijze.

Tijdens zijn studie Communicatiewetenschap heeft-ie namelijk één ding geleerd: de intentie waarmee men Facebook, Instagram of LinkedIn gebruikt is ontzettend belangrijk. Social media posts (en content marketing in het algemeen) zijn pas echt effectief als ze matchen met die intentie en voldoen aan de behoefte van de gebruiker.

Commercie of fun?

Concreet houdt die denkwijze in dat je moet nagaan wat de intentie van mensen is als ze social media gebruiken en waar ze behoefte aan hebben. Laten we eens checken: wat wil jij zien als je door je tijdlijn scrollt? Verkapte advertenties of leuke, grappige en slimme posts die een glimlach op je gezicht toveren? Juist. Dat laatste.

Want je gebruikt je social media apps niet om bestookt te worden met commerciële teksten. Nee, je wilt in 99 van de 100 gevallen gewoon even vermaakt worden. Even ontspannen. En dat willen jouw klanten en volgers ook. Als freelance social media specialist speelt Meneer Octopus daar op in. Altijd.

social media strategie

Bewijs uit de praktijk

Ook de praktijk bewijst keer op keer dat een strategie gebaseerd op die denkwijze de juiste is. Ga maar na. Je kent ongetwijfeld berichten en inhakers van Bol.com of Coolblue. Nul commerciële intentie, puur entertainment. En toch op je tijdlijn, zonder dat je ze actief volgt. 

Hoe? Omdat die berichten perfect voldoen aan de behoefte van de gebruiker en dus likes, shares en nieuwe volgers opleveren. Die posts hebben een veel grotere kans om viral te gaan, je merk een positief imago te geven en je naamsbekendheid een enorme boost te geven. 

En precies daar zit dan wel weer commerciële winst.

Advertising

Social media advertising is een middel, geen doel. Ook hier geldt: wees fun en wees anders. Ideaal dus om je populaire posts, blogs of infographics nog even te leuk promoten bij een nieuwe doelgroep. Maar ook om te retargeten. Om mensen die je bijvoorbeeld je website hebben bezocht of je nieuwsbrief hebben geopend tóch nog over te halen om een product of dienst bij je af te nemen.

freelance social media specialist prijzen kosten bureau

Prijzen & kosten

De prijzen van lopen nogal uiteen. Het is immers afhankelijk van wat je wilt bereiken en hoe je dat het best kunt gaan doen. Daarom maakt Meneer Octopus graag een offerte voor je op maat, waarbij één ding vaak zeker is: als freelance social media specialist is-ie goedkoper dan een bureau.

Neem gerust even contact met ‘m om je wensen te bespreken. Je kunt ‘m natuurlijk ook altijd even bellen, mailen of appen met de vraag of-ie nog een paar goeie ideeën voor je heeft. Helpt-ie je graag bij!

freelance social media specialist meneer octopus

Meneer Octopus inschakelen als freelance social media specialist

Kun je je vinden in bovenstaand verhaal en wil je het ook anders doen? Dan zijn jij en Meneer Octopus een match made in heaven en kunnen jullie samen mooie dingen bereiken. 

Vul onderstaand formuliertje of neem op een andere manier contact op om te ontdekken wat freelance social media specialist Meneer Octopus voor je op kan leveren.